Još jednom se potvrdilo pravilo da dobra ideja ne traži velike budžete i kompleksne strategije. Ako je prava, često može postati i neočekivana sila koja se iznenada pojavljuje i rešava stvar.
A ova naša je nažalost pokrenuta takođe jednom neočekivanom silom koja je u formi superćelijske oluje u junu 2023. pogodila Šid i ostavila za sobom devastirane sremske pejzaže čija je lepota inspirisala stvaranje nekih od najlepših dela Save Šumanovića.
Kada stradaju stabla koje je oslikao Sava Šumanović, to nije samo ekološki i urbanistički problem lokalne sredine nego postaje pitanje očuvanja nacionalne kulturne baštine.
Leo Burnett Beograd i Headmade, uz malu pomoć kreativnosti, veštačke inteligencije i zajedničkog rada osmislili su i donatorskom aukcijom realizovali CSR projekat koji je za cilj imao revitalizaciju devastiranog područja. Kreirali smo jedinstvene reprodukcije Šumanovićevih originalnih dela ekstrahovanjem stabala koja su stradala u superćelijskoj oluji i motivisali društveno odgovorne kompanije da otkupom modifikovanih reprodukcija Savinih sremskih pejzaža pomognu da Šid i njegova okolina ponovo postanu umetnička inspiracija.
Koristeći ručunarske alate zasnovane na veštačkoj inteligenciji, vodeći se Savinim jedinstvenim stilom “Kako znam i umem” i tehnikom koju smo nazvali Konstruktivni ekstrakcionizam, generisali smo replike i dali odgovor na pitanje kako bi Šumanovićevi pejzaži izgledali da ih je slikao 2023. godine.
Na donatorskoj aukciji koju smo organizovali u Galeriji “Sava Šumanović”, otkupljeno je svih 18 ponuđenih reoprodukcija, a ukupan prihod Galerija je donirala lokalnoj samoupravi za sadnju novih stabala. A Zlatni Effie na crvenom tepihu Belog dvora uručen nam je za kampanju „Sava Šumanović Postradalim stablima“u kategoriji Non Profit – Small Budgets.